Byzantium

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Το φορτίο της αιωνιότητας

Η Eleanor () και η Clara () ζουν μόνιμα προσωρινές ζωές. Μετακομίζουν συχνά από πόλη σε πόλη, προσπαθώντας όχι να ξεκινήσουν σωστά τις ζωές τους, αλλά επειδή είναι κυνηγημένες από ένα τάγμα βρικολάκων που πάση θυσία θέλει να τις εξοντώσει.

Byzantium_P1

Έχουν περάσει ακριβώς είκοσι χρόνια από τότε που ο έφερε την κουλτούρα των βρικολάκων σε ένα ελκυστικό, ατμοσφαιρικό κινηματογραφικό πλαίσιο με το Interview with the Vampire. Λίγες καλές στιγμές ακολούθησαν και πολλές κακές, και η δεκαετία που μας πέρασε τη μετέτρεψε σε ένα κουραστικό χαζοχαρούμενο εφηβικό σύμβολο.

Με το Byzantium ο Jordan δεν επιχειρεί να επαναλάβει παλιές εποχές, αλλά περισσότερο να γυρίσει σελίδα. Επικεντρώνεται σε ένα ασυνήθιστο ζευγάρι βρικολάκων, μάνας και κόρης, που εδώ και δύο αιώνες κρατούν χαμηλό προφίλ σε μια προσπάθεια να μείνουν στη σκιά, μόνιμα κυνηγημένες από μια ομάδα που τις καταδιώκει για κάποιο έγκλημα που έχουν διαπράξει.

Η Clara, δουλεύοντας ως ιερόδουλη – το μόνο πράγμα που έμαθε να κάνει στη ζωή της – προσπαθεί να παρέχει τα αναγκαία για να επιβιώσουν. Η Eleanor εγκλωβισμένη στην αιώνια εφηβεία της νιώθει να πνίγεται από το μυστικό της ύπαρξής της, αλλά και των χρόνων που περνούν και την αφήνουν αναλλοίωτη. Στην καινούργια πόλη που θα μετακομίσουν, η ιστορία θα επαναληφθεί. Εκεί η Eleanor θα γνωρίσει τον συνομήλικό της Frank () και τα αισθήματά της για αυτόν θα αποπροσανατολίσουν και τις δύο γυναίκες από την επερχόμενη απειλή, που βρίσκεται όλο και πιο κοντά στα ίχνη τους.

Byzantium_P2

Τα βαμπίρ του Byzantium δεν έχουν σκοπό να τρομάξουν τον θεατή. Το σενάριο της Moira Buffini, στης οποίας το θεατρικό στηρίζεται και το έργο, προσπαθεί όσο μπορεί να προσεγγίσει μια πιο συναισθηματική πτυχή· αυτή της ανθρώπινης αντίληψης απέναντι στην έννοια της αθανασίας. Δεν προβάλλουν τα δόντια τους και δε σκοτώνουν ανυποψίαστα θύματα οδηγούμενες από ένα τυφλό αιμοβόρο ένστικτο. Κρατούν τη ρομαντική τους γοητεία, εκείνη που μας άρεσε από τις καλές ταινίες του είδους, και στο πρόσωπο της Eleanor αναρωτιόμαστε πόσο εύθραυστος είναι ο εσωτερικός κόσμος, όταν το “για πάντα” είναι πραγματικότητα.

Η συνταγή δεν μπορώ να πω ότι λειτουργεί με απόλυτη επιτυχία. Τα πολλά flashback που ξεδιπλώνουν το μυστήριο του τι έγινε παλιά και για ποιον λόγο είναι κυνηγημένες οι ηρωίδες, κάποιες φορές εντείνουν την αγωνία για τις απαντήσεις, αλλά κάποιες άλλες καταφέρνουν μόνο να κουράσουν. Οι σκέψεις της Eleanor από τη μια πλησιάζουν έναν ρεαλισμό, από την άλλη όμως αυτή η εφηβική κόντρα μάνας-κόρης που κρατάει 200 χρόνια δείχνει τόσο ανυπόστατη, ακόμα και για μια ταινία φαντασίας.

Το Byzantium λοιπόν είναι κάπως αντιφατικό. Αλλά αν σκεφτείς όλη τη μάζα ταινιών που έχουμε υποστεί τα τελευταία χρόνια, είναι σίγουρα μια ατμοσφαιρική και μακράν ποιοτικότερη προσπάθεια επανάκτησης της χαμένης αξιοπρέπειας του vampire είδους. Αυτό και μόνο αρκεί για να αξίζει λίγο από τον χρόνο σου.

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
The_Figurehead

Author: The_Figurehead

Ο Figurehead ακούει στο όνομα Βασίλης, είναι ζωγράφος και του αρέσουν οι ταινίες του Aronofsky, του Scorsese και του Jeunet. Δεν ξεχνά όμως ότι από μικρός προσκύναγε τον Arnold Schwarzenegger κι ότι κάποτε έδωσε λεφτά για να δει το Batman & Robin στο σινεμά... Αγαπημένη κινηματογραφική ατάκα: «Πολύ κωλόπαιδο ο Κυριάκος».

Share This Post On