Interstellar

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

In Christopher and Matthew we trust

Με τον πλανήτη στο σημείο μιας ανεπανόρθωτης οικολογικής καταστροφής, η ανθρωπότητα βρίσκεται στο τελευταίο της στάδιο. Με μόνη ελπίδα την εύρεση ενός νέου κατοικήσιμου πλανήτη, μια ομάδα αστροναυτών, θα ξεκινήσει το πιο παράδοξο ταξίδι.

Interstellar_P1

Το δυσκολότερο πράγμα που καλείται να αφομοιώσει ένας θεατής που βλέπει το Interstellar, πίσω από τις αστροφυσικές θεωρίες ή τις ιδέες της σχετικότητας και της κβαντομηχανικής, είναι ένα βαθύ συναισθηματικό, εννοιολογικό κομμάτι, το οποίο μετά το τέλος της ταινίας, είναι και αυτό που εν τέλει κυριαρχεί.

Το τελευταίο project του Βρετανού σκηνοθέτη, δεν έχει την ανάγκη των εισιτηρίων για να στεφθεί με επιτυχία. Πολύ πριν την προβολή του στις αίθουσες, είχε προκαλέσει ντόρο και περιέργεια με τη μυστικοπάθειά που το περιέβαλε, αλλά και με το cast που σταδιακά ανακοινωνόταν, με πρώτο και κύριο τον πρωταγωνιστή , μετά από μια χρονιά που ήταν κυριολεκτικά δική του.

Ως Cooper, πρώην πιλότος της NASA που έγινε αγρότης μετά το κλείσιμό της, καλείται να πάρει μια απόφαση στο ύστατο δίλημμα, ανάμεσα στην δική του οικογένεια και τις οικογένειες ολόκληρης της ανθρωπότητας. Μια θυσία γύρω από την οποία στήνεται ένα μεγάλο μέρος από το οικοδόμημα του Nolan, αιτιολογεί τις πράξεις των ηρώων του, και απαιτεί την λιγότερη εξήγηση, από όλα τα concept της ταινίας.

Ο κόσμος του Interstellar δείχνει αφύσικα οικείος, ενώ η απειλή του πλανήτη και η απόστασή της από άλλες sci-fi υπερβολές την καθιστά άκρως πιο τρομακτική. Η λύση δεν μπορεί να βρεθεί στον δικό μας κόσμο. Και κάπου εκεί η επιστημονική βάση του έργου, έρχεται να ακουμπήσει σε ερωτήματα που ενδεχομένως όλοι μας να έχουμε αναρωτηθεί. Για το “εκεί έξω”, και την πιθανότητα του μέλλοντος για εμάς, εκεί.

Interstellar_P2

Το ταξίδι που τελικά θα αναλάβει ο Cooper, κάθε άλλο παρά εύκολο θα είναι, η απεικόνιση του οποίου γίνεται με μαγευτικές εικόνες, εντυπωσιακή κινηματογράφηση και λεπτομερέστατες μακέτες σκαφών.

Από τις εντάσεις της σχεδόν θρησκευτικής μουσικής του Hans Zimmer, μέχρι την εκκωφαντική σιωπή του απόλυτου κενού, η διαδρομή είναι γεμάτη σκαμπανεβάσματα και δυσκολίες, με τους νόμους της φυσικής να συναντούν τις επιστημονικές εικασίες αλλά και το φανταστικό.

Από την πλευρά των ερμηνειών ο επιβεβαιώνει ότι η περσινή χρονιά δεν ήταν μια στιγμιαία έκλαμψη, ενώ η αιτιολογεί την επιλογή του σκηνοθέτη για τη δεύτερη συνεχόμενη συνεργασία τους. Μαζί τους, ο σχεδόν αναπόσπαστος και η πολύ ξεχωριστή , όπου υποδυόμενη την μικρή κόρη του Cooper, γίνεται και η εναρκτήρια σπίθα του συναισθηματικού κομματιού της ταινίας.

Το Interstellar δεν είναι ένα εύκολο έργο. Λίγο ή πολύ το κοινό θα έχει αρκετές απορίες για το πως αιτιολογούνται κάποια από όσα συμβαίνουν και απαιτεί πλήρη προσοχή καθ’ όλη τη διάρκειά του. Είναι σίγουρα από τα έργα που τη δεύτερη φορά αποκτάς καλύτερη κατανόηση και εκτίμηση των όσων έχει να πει. Για μια ταινία 169 λεπτών όμως, αυτό είναι ένα εγχείρημα που λίγοι θα το επιχειρήσουν.

Το άπειρο του σύμπαντος, η έννοια του χρόνου, οι άγνωστοι κόσμοι, αλλά και η ελπίδα και κυρίως η αγάπη, είναι έννοιες που μέσα από τον φακό του προκαλούν με μία λέξη, δέος. Μια ταινία που απαιτεί να την δεις στο σινεμά, και που αναμφισβήτητα και δίκαια, θα ενταχτεί, ανάμεσα στις καλύτερες της χρονιάς αν όχι η καλύτερη.

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
The_Figurehead

Author: The_Figurehead

Ο Figurehead ακούει στο όνομα Βασίλης, είναι ζωγράφος και του αρέσουν οι ταινίες του Aronofsky, του Scorsese και του Jeunet. Δεν ξεχνά όμως ότι από μικρός προσκύναγε τον Arnold Schwarzenegger κι ότι κάποτε έδωσε λεφτά για να δει το Batman & Robin στο σινεμά... Αγαπημένη κινηματογραφική ατάκα: «Πολύ κωλόπαιδο ο Κυριάκος».

Share This Post On