Non-Stop

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Πανικός στον αέρα

Ένας αερονόμος () θα βρεθεί σε μια πολύ δύσκολη κατάσταση. Κατά τη διάρκεια μιας πτήσης, ένας από τους επιβάτες απειλεί ότι θα σκοτώνει έναν επιβάτη ανά 20 λεπτά, αν δεν λάβει 150 εκατομμύρια δολάρια.

Non-Stop_P1

Θα προσπαθήσω να είμαι χειρουργικά ακριβής με τις λέξεις που θα χρησιμοποιήσω, για να μην υποπέσω σε spoiler και με βρίζεις… Όσο προσεκτικός όμως κι αν είμαι, δεν μπορώ να μη σχολιάσω ένα τέλος, που… Κάτσε· όχι ακόμα…

Το έργο λοιπόν ξεκινά με τον Bill Marks, έναν αερονόμο, που από την πρώτη κιόλας σκηνή του έργου καταλαβαίνουμε πως έχει τα θέματά του. Πρόβλημα με το αλκοόλ και άλλα διάφορα που κρύβονται πίσω από το οικογενειακό του παρελθόν, και που γενικά συνθέτουν έναν χαρακτήρα που έχει ενδιαφέρον· χιλιοειπωμένο αλλά ενδιαφέρον.

Στην πτήση όπου επιβαίνει, λαμβάνει ένα μήνυμα από κάποιον που μάλλον είναι μαζί του στο αεροπλάνο. Το μήνυμα σαφές. Ή καταθέτει 150 εκατομμύρια δολάρια στον λογαριασμό που του έχει δώσει ή ανά 20 λεπτά ένας επιβάτης θα βρίσκεται νεκρός. Αυτό θα είναι το έναυσμα για μια αναζήτηση κατά την οποία όλοι είναι ύποπτοι, ενάντια σε μια απειλή που όλο και κλιμακώνεται, τη στιγμή μάλιστα που οι κατηγορίες για πειρατεία βαραίνουν ακόμα και τον ίδιο.

Μέσα σε όλο αυτό το μπλέξιμο δεν μπορείς να μην υποκλιθείς μπροστά στη σκηνή που έχει στήσει ο σκηνοθέτης . Στη δεύτερή του συνεργασία με τον , μετά το Unknown, δημιουργεί την ιδανική ατμόσφαιρα για ένα θρίλερ στον αέρα. Σε όλη τη διάρκεια φροντίζει να μας δώσει προσεκτικά πλάνα από συγκεκριμένους επιβάτες, όπου αναπόφευκτα ως θεατής ξεκινάς κι εσύ μαζί με τον πρωταγωνιστή τις υποθέσεις τύπου “Ο Άραβας είναι… Όχι, ο καραφλός είναι… Όχι, η είναι”.

Non-Stop_P2

Η ταινία εντείνει το σασπένς ακόμα και με τον τρόπο με τον οποίο οι επιβάτες καταλήγουν στο νεκροτομείο, που απλώς αυξάνει τον θαυμασμό στο πρόσωπο του σεναριογράφου. Κι εκεί που η αγωνία κορυφώνεται και η πλοκή πλησιάζει όλο και περισσότερο στην ταυτότητα του δράστη, η μεγάλη αποκάλυψη στο τέλος απλώς δε στέκεται στο ύψος τον περιστάσεων.

Το ξέρω ότι μάλλον σου καταστρέφω την όποια όρεξη να δεις ένα έργο που μέχρι λίγο πριν το τέλος του τα πάει καλά, αλλά είναι ενδεικτικό του πόσο στέρεψε ο σεναριογράφος στον επίλογο.

Και παραβλέπω ακόμα και το πόσο κλισέ είναι ατάκες τύπου “από μπάτσο προς μπάτσο, ξέρεις τι θα σου κάνω” ή πόσο βολικά φτιάχνεται ένα κατεστραμμένο κινητό απλώς βγάζοντας και βάζοντας τη SIM. Ή ακόμα και τη χολιγουντιανή action υπερβολή, που ένας φυσικός θα μπορούσε να τεκμηριώσει καλύτερα από μένα τι γίνεται και τι όχι όταν ένα όπλο πυροβολεί με μηδέν βαρύτητα. Στα πλαίσια της περιπέτειας προσωπικά δεν στέκομαι σε αναμενόμενες ακρότητες, αλλά όταν τα κίνητρα του υπαίτιου σχολιάζονται με ειρωνεία ακόμα κι από τον ίδιο τον πρωταγωνιστή, νιώθεις ότι στο κομμάτι του ξενερώματος σε έχει καλύψει.

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν όλα τα παραπάνω, δε θα σου πω να το δεις ή όχι. Αν πιστεύεις ότι μια καλή πορεία (με τις υπερβολές της, επαναλαμβάνω) θα αποζημιώσει ένα κακό τέλος, τότε τόλμησέ το. Αν όχι, περίμενε να πατήσεις play από την ασφάλεια του καναπέ σου και να βρίσεις στο τέλος άφοβα.

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
The_Figurehead

Author: The_Figurehead

Ο Figurehead ακούει στο όνομα Βασίλης, είναι ζωγράφος και του αρέσουν οι ταινίες του Aronofsky, του Scorsese και του Jeunet. Δεν ξεχνά όμως ότι από μικρός προσκύναγε τον Arnold Schwarzenegger κι ότι κάποτε έδωσε λεφτά για να δει το Batman & Robin στο σινεμά... Αγαπημένη κινηματογραφική ατάκα: «Πολύ κωλόπαιδο ο Κυριάκος».

Share This Post On