Stoker

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Μην δίνεις υποσχέσεις που δεν θα κρατήσεις (…σεναριογράφε)

Ο θάνατος του πατέρα της India () έρχεται σαν κεραυνός εν ενεθρία στη ζωή της ίδιας και της μητέρας της Evelyn (). Το γεγονός αυτό θα φέρει στο προσκήνιο τον αδελφό του Charles (), για τον οποίο η νεαρή κοπέλα δεν είχε ιδέα, και η συγκατοίκησή τους που θα ακολουθήσει, κρύβει περισσότερο μυστήριο για το παρελθόν του χαρισματικού άντρα.

Stoker_P1

Ντυμένο καλά κάτω από μια μυστηριώδη και ατμοσφαιρική αμφίεση, το θρίλερ του Νοτιοκορεάτη δίνει μια συνεχόμενη εντύπωση του ανατρεπτικού από το πρώτο του μόλις λεπτό, στο οποίο η νεαρή πρωταγωνίστρια μας αυτοσυστήνεται.

Μετά τον χαμό του πατέρα της η India συνειδητοποιεί πόσο μόνη αισθάνεται, δίπλα στην ανώριμη μητέρα της. Παρά την αντικοινωνική της προσπάθεια στην κηδεία του, δύσκολά μπορεί να αγνοήσει τον ερχομό του γοητευτικού θείου της Charles, για τον οποίο δεν γνώριζε καν την ύπαρξή του. Ο ίδιος θα ζητήσει ευγενικά να περάσει λίγο χρόνο μαζί με τις δυο γυναίκες, με σκοπό να γνωριστούν καλύτερα. Η πορεία της συγκατοίκησης, αποκαλύπτει σταδιακά διάφορες πτυχές του μυστηριώδους παρελθόντος του νεαρού άντρα, για το οποίο η India είναι αποφασισμένη να μάθει περισσότερα.

Οι χαρακτήρες που εμφανίζονται στην οθόνη δείχνουν απόμακροι απ’ οτιδήποτε άλλο μπορεί να υπάρχει γύρω τους. Απόμακροι κι από ένα μεγάλο φάσμα συναισθημάτων, κάτι που δείχνει κοινό για τους δύο κύριους πρωταγωνιστές Wasikowska και Goode, που όπως η ιστορία εξελίσσεται, είναι και ζωτικής σημασίας. Αυτό βέβαια δεν ξέρω κατά πόσο επιτυγχάνεται από κάποια ιδιαίτερη μαεστρία του σεναριογράφου, την οποία και τελικά αμφιβάλω αν είδα, ή αν απλά είναι κάτι για το οποίο φροντίζει καθαρά οπτικά ο φακός του Park.

Stoker_P2

Η Wasikowska για άλλη μια φορά αναλαμβάνει τον γνώριμο πλέον ρόλο της απροσάρμοστης εφήβου, σε βαθμό που αρχίζει να πείθει ότι πράγματι είναι, κλείνοντας περαιτέρω τον εαυτό της σε ρόλους copy – paste.

Και έστω ότι το σενάριο εδώ την θέλει έτσι, χάνει σίγουρα τις εντυπώσεις από το περισσότερο δραστήριο επί της οθόνης Charles, για τον οποίο οι δημιουργοί φρόντισαν να έχει περισσότερο μυστήριο, διά της απουσίας βάθους, ενώ η πολύ πιθανό να καταλάβετε ότι παίζει από τα end credits.

Κι αν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος που γίνομαι λίγο παραπάνω αυστηρός, έχει να κάνει με την εκκίνηση του έργου που μου έδωσε την εντύπωση για πολλά περισσότερα. Παρ’ όλα αυτά το Stoker, διατηρεί κάποιους στοιχειώδεις κανόνες ενός θρίλερ ικανού να σας κρατήσει μέχρι το τέλος, με δυνατότερο του ίσως κομμάτι αυτό της σκηνοθεσίας. Όμως μην περιμένετε ανατροπές, ή να μην καταλάβετε από πολύ νωρίς τι ρόλο παίζει ο καθένας στη σκακιέρα και σίγουρα δεν θα δείτε και το story που μοιάζει να υπόσχεται η αρχή του.

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
The_Figurehead

Author: The_Figurehead

Ο Figurehead ακούει στο όνομα Βασίλης, είναι ζωγράφος και του αρέσουν οι ταινίες του Aronofsky, του Scorsese και του Jeunet. Δεν ξεχνά όμως ότι από μικρός προσκύναγε τον Arnold Schwarzenegger κι ότι κάποτε έδωσε λεφτά για να δει το Batman & Robin στο σινεμά... Αγαπημένη κινηματογραφική ατάκα: «Πολύ κωλόπαιδο ο Κυριάκος».

Share This Post On