The Broken

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Ο πολλά υποσχόμενος

Η ακτινολόγος Gina McVey () θα αντικρίσει μια γυναίκα, ολόιδια εμφανισιακά με αυτήν, να οδηγεί ένα αυτοκίνητο σε έναν δρόμο του Λονδίνου. Ακολουθώντας την θα οδηγηθεί σε μια αλυσίδα διαδοχικών γεγονότων που σταδιακά θα γκρεμίσουν τη ζωή της.

The-Broken_P1

Για την περίπτωση του κυρίου , είχαμε αναφερθεί στο παρελθόν με το Cashback, και το εξαιρετικό δείγμα δουλειά του σε αυτό, ήταν το βασικό κίνητρο να ρίξω μια δεύτερη ματιά στο υπόλοιπο έργο του. Με το Broken κάνει μια εύλογη απόπειρα, μιας σκοτεινής ατμόσφαιράς που σεναριακά όμως δείχνει να εμφανίζει κενά.

Συστήνοντας την Gina McVey, που εργάζεται ως ακτινολόγος σε ένα νοσοκομείο στο Λονδίνο, και μαζί το στενό οικογενειακό της περιβάλλον, που θα βρεθεί με αφορμή ένα πάρτυ έκπληξη για τα γενέθλια του πατέρα της John (). Τη στιγμή που το δείπνο δείχνει φυσιολογικό, ένας καθρέπτης θα θρυμματιστεί μόνος του, μπροστά στα μάτια των μελών της οικογένειας. Χωρίς να δώσουν ιδιαίτερη σημασία, ολοκληρώνουν την βραδιά τους, χωρίς να γνωρίζουν ότι μέσα από τον σπασμένο καθρέπτη, πέρασε μια ανεξήγητη μορφή που δεν θα τους αφήσει εύκολα ήσυχους.

Για άλλη μια φορά ο Ellis δείχνει απρόθυμος να δώσει κυριολεκτικές εξηγήσεις για το σενάριο που διαδραματίζεται, αφήνοντας την ατμόσφαιρα να αναλάβει τα ινία. Πέρα από την όποια γνώμη μπορεί κανείς να σχηματίσει για το έργο, αυτό που σίγουρα αποδέχεται, είναι η ικανότητα του σκηνοθέτη, να μεταφέρει μια αίσθηση φόβου στον θεατή, με μια συνεχόμενη αγωνία σχεδόν σε όλο το έργο, συνοδευόμενη με το μυστήριο που καλύπτει το τι ακριβώς συμβαίνει. Ακολουθώντας τις αποχρώσεις του Ασιατικού κινήματος τρόμου, χτίζει την κάθε σκηνή με την απότομη, εκκωφαντική κλιμάκωση που θα ρίξει στον θεατή από την καρέκλα του.

The-Broken_P2

Αυτή όμως η παρατεταμένη χρονικά αγωνία που επιδιώκει, είναι ίσως και το μεγαλύτερο ελάττωμα του έργου, καθώς σε πολλά από τα σημεία του δείχνει περιττή και κουραστική, δίνοντας την εντύπωση, πως όπως και με το Cachback, ο Ellis μοιάζει απλά να παρατείνει την ιδέα μιας μικρού μήκους ταινίας. Στην πρώτη περίπτωση, είχε το υλικό να του βγει σε κάτι πολύ ενδιαφέρον και “γεμάτο”, ενώ εδώ μάλλον δύσκολα.

Άξια η στην προσπάθεια της να μας καθηλώσει στα 80 λεπτά της ταινίας, απέναντι σε ένα cast, που το σενάριο του κάθε χαρακτήρα, χωράει σε μια σελίδα. Η εμφάνιση του Jenkins και του , θα μπορούσε να έχει λίγο μεγαλύτερη ουσία, βάσει των υποκριτικών τους δυνατοτήτων, παρ΄ όλο που μαζί με την κεντρική ηρωίδα, μοιράζονται το μεγαλύτερο screen time του έργου.

Για αυτόν που θα ήθελε εγκυκλοπαιδικά να το δει, δεν θα είχα να πω κάτι το αποτρεπτικό. Θα εκτιμήσει την ατμόσφαιρα, και τις σκηνές που προκαλούν αυθεντική αγωνία, αλλά μπαίνοντας στην αναπόφευκτη διαδικασία σύγκρισης με ότι έχει προηγηθεί από τον δημιουργό, θα νιώσει κάπως απογοητευμένος. Δεν θα το κατηγοριοποιούσα στην ομάδα των “κακών” επιλογών, αλλά σίγουρα θα είχε άκρως θετικότερη εφαρμογή ως ένα short film.

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
The_Figurehead

Author: The_Figurehead

Ο Figurehead ακούει στο όνομα Βασίλης, είναι ζωγράφος και του αρέσουν οι ταινίες του Aronofsky, του Scorsese και του Jeunet. Δεν ξεχνά όμως ότι από μικρός προσκύναγε τον Arnold Schwarzenegger κι ότι κάποτε έδωσε λεφτά για να δει το Batman & Robin στο σινεμά... Αγαπημένη κινηματογραφική ατάκα: «Πολύ κωλόπαιδο ο Κυριάκος».

Share This Post On