The Numbers Station

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

The disaster

Από τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο και μετά οι Αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες χρησιμοποιούν συγκεκριμένες κρυφές ραδιοφωνικές συχνότητες για να επικοινωνήσουν με τους πράκτορες τους. Ο Emerson Kent (), που προστατεύει έναν τέτοιο ραδιοσταθμό, πρέπει να υπερασπιστεί πέρα από τις πληροφορίες που κρύβονται σε αυτόν, την ζωή της εκφωνήτριας Katherine ().

The-Numbers-Station_P1

Αν και δεν έχω προφητικές ικανότητες, μαντεύω ότι σε 100 χρόνια από τώρα ενδέχεται να παίζει ο εξής υποθετικός διάλογος μεταξύ οπαδών του σινεμά:
– Θυμάσαι τον ;
– Που έπαιζε θύμισέ μου;
– Στο High Fidelity
– Και σε ποιο άλλο;
– Ε… χμ… … …

Χωρίς να θέλω να φανώ πικρόχολος, μετά το αρκετά μέτριο Factory, είπα να δώσω άλλη μια ευκαιρία στον κατά τα άλλα πάντα συμπαθή ηθοποιό. Δεν είχα ιδιαίτερες απαιτήσεις, από αυτό που φανταζόμουν ότι θα δω και τελικά δικαιώθηκα, με το μόνο παράπονο ένα μεγάλο “γιατί” στο πίσω μέρος του μυαλού μου, το οποίο και θα αναλύσω παρακάτω.

Για την ταινία πραγματικά νιώθω ότι έχω πολύ λίγα να πω. Κακή δεν την λες, αλλά περνάει και δεν ακουμπάει, σε βαθμό τέτοιο που στα end credits συνειδητοποίησα πως λέγεται ο χαρακτήρας του Cusack, και όχι επειδή ήταν μυστικό, αλλά επειδή με έκανε να μην νοιάζομαι ούτε καν γι’ αυτό. Υποδυόμενος έναν τραυματισμένο ψυχολογικά πράκτορα, που έχει μετατεθεί σε μια βάση εκπομπής ραδιοφωνικών μηνυμάτων της CIA στην Αγγλία, η καθημερινή του ρουτίνα είναι απλά να επιβλέπει την διαδικασία εκφωνήσεων των σημάτων με αριθμούς που στέλνει η Katherine. Η τελευταία, όντας πολιτικό προσωπικό, δεν έχει ιδέα τι σημαίνουν τα ψηφία που εκφωνεί, και όταν δέχονται επίθεση από μια μικρή ομάδα τρομοκρατών, αρχίζει να καταλαβαίνει ότι δεν πρόκειται απλά για νούμερα που πάνε για τα χαρτάκια των fortune cookies.

Την συνέχεια δεν χρειάζεται καν να την περιγράψω την έχετε δει άπειρες φορές, και σε πολύ καλύτερες versions. Όταν δε προς το τέλος εμφανίζεται και ο κακός του έργου σε μια προσπάθεια εκφώνησης ενός βαθυστόχαστου λόγου που θα σε προβληματίσει κιόλας, κάπου εκεί λες ως θεατής ότι η νοημοσύνη σου προσβάλλεται ανεπανόρθωτα.

The-Numbers-Station_P2

Ας προσπαθήσουμε τουλάχιστον να είμαστε λίγο πιο ειλικρινείς. Αν είναι μια περιπέτεια να θάψει το σενάριο, ας το κάνει πανηγυρικά όπως το έκανε ο Arnie την δεκατεία του 80 και μεγάλωσε γενιές και γενιές, και κανένας δεν παραπονιόταν. Αυτό το “κάπου στη μέση” όχι απλά κουράζει, αλλά μάλλον απευθύνεται στην τόσο νέα γενιά που μάλλον τώρα googlάρει την λέξη “Arnie” της παραπάνω πρότασης.

Το μεγάλο γιατί που προανέφερα, έχει να κάνει με τον πρωταγωνιστή , τον οποίο και πολύ ειλικρινά χαρακτήρισα συμπαθή λίγο πιο πάνω. Γιατί να πρέπει να φορέσει έναν ρόλο που όχι απλά δεν του πάει, αλλά του κάνει ενδεχομένως και ζημιά στην ήδη εύθραυστη υπόληψή του. Όπως και να το κάνουμε είναι το ίδιο action hero όσο και ο Zach Galifianakis (ΟΚ υπερβάλω για να τονίσω την άποψή μου), γιατί λοιπόν να μην επιχειρήσει ρόλους που του πάνε πιο πολύ, όπως αυτός του David Shayne στο Bullets Over Broadway, ή έστω σενάρια που θα τον υποστηρίξουν περισσότερο, σαν το 1408 και το Being John Malkovich;

Αγαπητέ John, ακόμα κι αν σε 100 χρόνια από τώρα το μόνο για το οποίο θα σε θυμούνται θα είναι ο Rob Gordon από το High Fidelity, και μόνο από αυτό θα έχεις τον απέραντο σεβασμό μου, για μια από τις πιο κορυφαίες κωμωδίες που έχω δει. Παρ’ όλα αυτά, προσπάθησε να δίνεις λίγο παραπάνω προσοχή στα σενάρια που υπογράφεις, και ίσως μας δώσεις στο μέλλον μια ευκαιρία για παρόμοια θετικά σχόλια.

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
The_Figurehead

Author: The_Figurehead

Ο Figurehead ακούει στο όνομα Βασίλης, είναι ζωγράφος και του αρέσουν οι ταινίες του Aronofsky, του Scorsese και του Jeunet. Δεν ξεχνά όμως ότι από μικρός προσκύναγε τον Arnold Schwarzenegger κι ότι κάποτε έδωσε λεφτά για να δει το Batman & Robin στο σινεμά... Αγαπημένη κινηματογραφική ατάκα: «Πολύ κωλόπαιδο ο Κυριάκος».

Share This Post On