The Dark Knight Rises

Share Button
4.50 avg. rating (86% score) - 4 votes

Οχτώ χρόνια μετά τον θάνατο του εισαγγελέα Harvey Dent, η Gotham City βιώνει μια περίοδο “ειρήνης” από την εγκληματικότητα που κάποτε μάστιζε τους δρόμους της, με τον Batman () εξαφανισμένο και την αστυνομία να επιβάλει την τάξη. Η εμφάνιση ενός μασκοφόρου τρομοκράτη στις όχθες της πόλης (), καθώς και μια ασυνήθιστη διαρρήκτης με ανησυχητικές διασυνδέσεις (), αναγκάζουν τον Bruce Wayne να φορέσει και πάλι την στολή του σκοτεινού ιππότη.

The-Dark-Knight-Rises_P1

Το ξέρω ότι έχουμε κάνει ένα πολύ μεγάλο διάλειμμα, που οφείλεται κυρίως στην έλλειψη μιας καλής (κινηματογραφικής) αφορμής για να γράψουμε το οτιδήποτε ή έστω με αυτή τη δικαιολογία απλά κρύβουμε την τεμπελιά μας. Παρ’ όλα αυτά κάπου εδώ έχουμε φτάσει στο σημείο που πρέπει και οφείλουμε να γράψουμε κάτι για την αναμφισβήτητα δεύτερη πολυαναμενόμενη ταινία της χρονιάς.

Η έννοια της τριλογίας μέχρι σήμερα, πλην ελάχιστων εξαιρέσεων, μας έχει συνηθίσει σε έναν καθαρά εμπορικό χαρακτήρα, καθώς τα κινηματογραφικά στούντιο για κάποιον ανεξήγητο λόγο, νομίζουν ότι οφείλουν να μας χαρίσουν τρεις ταινίες από οτιδήποτε, υπάρχει δεν υπάρχει λόγος, όπου ακόμα και στις περιπτώσεις που υπάρχει, στην τρίτη ταινία απλά κάτι πάει συνήθως πολύ λάθος. Με τις δυο ήδη υπάρχουσες ταινίες, ο έχει καταφέρει μέχρι στιγμής να επαναπροσδιορίσει το είδος των ταινιών με ήρωες των comics, θέτοντας πολύ υψηλά τον πήχη σε κοινό και δημιουργούς, καταφέρνοντας παράλληλα να αποκτήσει την προσοχή ανθρώπων που μέχρι το Batman Begins δεν είχαν ασχοληθεί με το είδος.

Στα ίδια λοιπόν πλαίσια κινείται και η τρίτη και τελευταία συνέχεια της τριλογίας έχοντας στο πλευρό της τρία πολύ σημαντικά πλεονεκτήματα. Το πρώτο και ίσως σημαντικότερο είναι το εκτελεστικό κομμάτι, στο οποίο αυτή τη φορά ο σκηνοθέτης ξεπερνάει αναμφισβήτητα οτιδήποτε έχει προηγηθεί, με την γνωστή του εμμονή στο αναλογικό φιλμ, και την αποστροφή του για το 3D και το CGI, το μεγαλύτερο μέρος των σκηνών στο Dark Knight Rises είναι πραγματικά γυρισμένο, με σκηνές που προκαλούν δέος.

Από την εναέρια απαγωγή στο πρώτο δεκάλεπτο μέχρι την κατεδάφιση ενός πραγματικού γηπέδου football με 11.000 κομπάρσους, ο Nolan μέσα από την όσο το δυνατότερο ρεαλιστική οπτική του, αποδεικνύει ότι είναι ένας από τους πιο αποφασισιτκούς σκηνοθέτες της εποχής μας.

Στην συνέχεια έχουμε τις ερμηνείες, για τις οποίες είχαμε ακούσει και διαβάσει διάφορα, πριν έρθει η ταινία στην χώρα μας. Από τον που τώρα ξεπροβάλει από την σκιά του Heath Ledger, και ερμηνεύει έναν καταρρακωμένο Bruce Wayne που σιγά σιγά επανέρχεται στον παλιό του εαυτό, μέχρι και τον που παρ’ όλο που δεν παίρνει τα σκήπτρα από τον Joker, καταφέρνει μέσα από αντίξοες συνθήκες με μορφασμούς και εκφράσεις να αποδώσει έναν πιο κοντά στο comic Bane. Και κάπου εδώ νομίζω αξίζει να γίνει αναφορά στον μεγάλο ο οποίος αν και διαθέτει λίγο χρόνο επί της οθόνης, μας δίνει μια πολύ ουσιαστική ερμηνεία, εμφανιζόμενος ως η φωνή της λογικής σε όλο αυτό το χάος που εκτυλίσσεται. και πολύ καλοί στους ρόλους της Selina Kyle (το όνομα Catwoman δεν ακούγεται πουθενά κατά την διάρκεια της ταινίας) και John Blake ενώ η λόγω της εγκυμοσύνης της κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων ήταν περισσότερο σε ένα mood τύπου “βαριέμαι-άντε-να-τελειώνουμε”.

The-Dark-Knight-Rises_P2

Τέλος το τρίτο σημαντικό ατού της ταινίας είναι το σενάριο, μέσα από το οποίο ο σεναριογράφος Jonathan Nolan είχε εκφράσει την επιθυμία του να πάει κόντρα στο ήδη υπάρχον καθεστώς των super-hero ταινιών. Σε συνέντευξή του στο Total FILM είχε δηλώσει μεταξύ άλλων ότι “στις περισσότερες ταινίες με ήρωες των comics, όλο το ενδιαφέρον επικεντρωνόταν μόνο στις σκηνές που ο εκάστοτε ήρωας φοράει την στολή. Γι’ αυτό το λόγo ξέραμε ότι σε αυτήν την τριλογία δεν έπρεπε να πούμε απλά μια ιστορία για τον Batman αλλά περισσότερο για τον Bruce Wayne”. Με βάση αυτό, η πορεία του κεντρικού χαρακτήρα συνδέεται με γεγονότα από την πρώτη ταινία, σε συνδυασμό με μια πληθώρα νέων και παλαιών χαρακτήρων που δρουν όλοι σε μια υπόθεση που οδηγεί σε ανατροπές, και παρ’ όλο που δεν καταφέρνει να αποφύγει κάποια Αμερικανικά κλισέ, οδηγεί στην ιδανική και ταιριαστή κλιμάκωση την οποία όλα τα poster και τα trailer της ταινίας μας είχαν υποσχεθεί.

Κανένας δεν αμφισβητεί την αξία της pop, χιουμοριστικής αίσθησης των Avengers, η καθαρή κινηματογραφική άποψη του TDKR όμως προσφέρει σε ένα κοινό χορτασμένο από video game αισθητική, έναν ρεαλισμό ακόμα και σε έναν τόσο φανταστικό κόσμο όπως αυτός των comics, κλείνοντας μια τριλογία που αν μη τι άλλο επέδειξε στον κόσμο ότι είναι καθαρά στο χέρι των δημιουργών να δώσουν στον οποιονδήποτε ήρωα βιβλίου, comic ή βιντεοπαιχνιδιού μια σοβαρή κινηματογραφική υπόσταση.

Share Button
4.50 avg. rating (86% score) - 4 votes
The_Figurehead

Author: The_Figurehead

Ο Figurehead ακούει στο όνομα Βασίλης, είναι ζωγράφος και του αρέσουν οι ταινίες του Aronofsky, του Scorsese και του Jeunet. Δεν ξεχνά όμως ότι από μικρός προσκύναγε τον Arnold Schwarzenegger κι ότι κάποτε έδωσε λεφτά για να δει το Batman & Robin στο σινεμά... Αγαπημένη κινηματογραφική ατάκα: «Πολύ κωλόπαιδο ο Κυριάκος».

Share This Post On